Nyhetsbrev 1 V2

Nu var det riktigt riktigt riktigt längesen jag skrev i denna trevliga lilla blogg, men detta har varit på grund utav tekniska problem men nu är det nya tag som gäller=D!! Jag kan erkänna att jag misskött mitt jobb som informatör men nu är det andra bullar.

Varje vecka kommer man nu kunna läsa ett rykande färskt nyhetsbrev, där kommer man kunna finna referat (som vi lärt oss av Jonas) om våra möten, information om våra medlemmar, intagningsprov och andra trevligheter. Såhär första veckan är det svårt att komma igång så det blir ett lite kortare nyhetsbrev.

Det är nu år 2008, jag känner på mig att det kommer bli gourmandernas år och medan alla andra desperat köper gymkort som dom kommer använda en gång, lovar att sluta äta söt och fet mat och börja gå mycket mer och inte alls äta snabbmat så kan vi gourmander luta oss tillbaka och skratta åt dessa kilojägare. Vi kan ta det lugnt och bara sikta in oss på att äta så mycket god mat som möjligt. Vi kan svänga in på donken, ta en chelesis i ena handen och en glass i den andra och gå förbi SATS där svetten rinner ner för folks pannor. Misstolka mig inte nu, man ska tänka på hälsan men hallå vi har faktikst idrott 2 ggr i veckan, det får räcka! Jag vill inte se tillbaka på min ungdom och bara minnas att jag inte kunde äta goda saker och unna mig trevligheter, man måste förgylla sin vardag! Inte sant mina gourmandvänner?

Vi har inte haft något gourmand möte på länge, trots att det kommit upp förslag om detta. Vi får skärpa oss!! Vad är det för förening som inte har några möten?! Då har jag inte heller lika mycket att skriva om i nyhetsbrevet!

Lite matiga nyheter:
Sara har börjat uttyda ord som beasås ut det kurdiska språket....
Madde bakade massor i julas men allt gick inte åt...FÖROLÄMPAD!
Ät ALDRIG på Forno Romano!! Jag varnar er, dyrt och perversa kockar, fast jag erkänner det är gott=(
2008 ska bli ett sant gourmand år!!

Oh no jag måste kila nu, kontakta mig med fler matiga nyheter som kan vara med i nyhetsbrevet!

Ät mycket nu!!!!!


Kommentarer
Postat av: Smör-Sara

Härligt Madde att kommer här och fräschar upp! :D
Ja ju tusan, Forno Romano kan vi inte stötta!!! 96 spänn för en pizza! (som inte ens var god!!!!!!!)

2008-01-07 @ 22:30:25
URL: http://saruzmadduz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0