Lussebullar & varm choklad med grädde

Det bästa sakerna med julen måste vara stämmningen, maten och skidorna. När det är härligt kallt och mörkt ute. Sitta inne i värmen, under en filt och mysa med lussebullar och pepparkakor. Tända ljus, lite Grey's, och toppen på det, varm choklad med grädde! Eller bara bärs och after ski för de lite mer uttråkade-inte-sitta-hemma-typerna. Jag tror ändå att jag föredrar det första på en onsdag..


Efter en lång och kall promenad i eftermiddags så beslutade jag mig för att investera i att köpa två olika lussebullssorter.
Först de ökända saffransgifflarna från Pågen, 20kr och sedan Skogaholmslussekatter med russin för 20 kr. Skogaholmslussebullar som för övrigt blev årets Lussekatt 06!
Båda två är starkt rekomenderade för de som inte orkar baka egna eller kommer försent för att köpa färska (som jag gjorde)! När jag kom hem vispade jag grädde och gjorde iordning varm choklad, alltså en riktig dundermellis som är billigare och funkar minst lika bra som en fika på ginos. Det bästa är att man kan ta i flera omgångar och kan se dräggiga ut utan att behöva oroa sig för att någon snygg hunk skulle komma förbi just då man har grädde överallt.  
                        
image10                                                                               image11 

Sen vill jag ge ett sista tips nu när det snart är helg. Käka på Ramusgrillen, ralles på Brommplan nykter som onykter. Det spelar ingen roll om klockan är 1 på dagen eller 3 på natten, maten är alltid god. Dock föredrar jag en burger på natten, den smakar konstigt nog mycket godare!

image12

Slagga gö, dröm om mat!
Peace, J.


Kommentarer
Postat av: sockersara

mmm blir fett sugen på lussebullar!

2007-11-16 @ 17:04:08
URL: http://ssandell.blogg.se
Postat av: Lax-Lisa

Julstämning! Första december måste alla Gourmander äta massor av pepparkakor :D

2007-11-16 @ 17:57:03
Postat av: sara

Absolut! Vi får ha ett gourmand möte och äta pepparkakor och lussebullar och dricka julmust!

2007-11-16 @ 17:58:29
URL: http://ssandell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0