Dagens mat

Dagens rätt i restaurangen Örngottet:
Fläsknoisette med bearnaisesås och grillad potatis/ klyftpotatis
image38
OUTCH!
asså WOW! Idag var det mumma-mat!!!
Bea-såsen har ja sett fram emot sedan förra torsdagen! och den uppfyllde alla mina förväntningar!! <3
Skolans b-sås är den godaste!! Man måste tillochmed käka den med sked!!
Fläsknoisetten var ovanligt god för att vara skol-kött! :O
Och klyftpotatisarna var supergoda även fast de var lite bleka..!

Lugnt det godaste jag ätit i skolan!
(åt kanske lite för mycket b-sås, mått illa hela kvällen, + att middag var oxfilé-pizza me b-sås)

Jag ger dagens mat:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

(måste gå och göra lite sit ups ;)     )
// Smör och salt- Sara

Kommentarer
Postat av: Maddelimadde

Okej, hmm jag var inte lika lyrisk över denna mat som mina kollegor=S tyckte inte att det smaka spec mycket, b-såsen var ok men nja... Men det avr trevligt att se Sara äta b-sås med sked;)

2007-11-30 @ 23:34:55
Postat av: Sara

haha, det är en sevärdhet i blackan...

2007-11-30 @ 23:36:52
URL: http://saruzmadduz.blogg.se
Postat av: Lisa

Att äta bearnaisesås med sked tyckte jag var att ta i, men Sara, du är ju trots allt den bästa Gourmanden av oss alla! Håller med om att maten var jättegod, jag fick verkligen ont i magen efteråt. Det kan bero på att jag åt rätt mycket av den där mumma-maten och så åt jag ju några chickenbits också... Men som gourmand har man ju ett rykte att eftersträva :P

2007-11-30 @ 23:52:38
Postat av: Sara

fy va söt Lisa att ja blev utnämd till "den bästa gourmanden" jag känner mig hedrad!!
Bra lisa me lite positiv energi! :P
Chickenbitsen var lite småläskiga, eller vad tycker du?... :P

2007-12-01 @ 21:57:07
URL: http://saruzmadduz.blogg.se
Postat av: mUna

överdriiver du inte bara lite nu? jag åt inget ja smaka bara på såsen o den var faktiskt god måste jag erkänna. Det har varit godare stunder.
chickenbitsen var bara läskigt rosa ju :S

2007-12-01 @ 22:20:18
Postat av: Sara

usch va negativ man kan va då :O
Berätta en godare stund!
Chickenbitsen var kyckling bits

2007-12-01 @ 23:25:16
URL: http://saruzmadduz.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag tyckte chickenbitsen var goda :)

2007-12-02 @ 21:01:41
Postat av: Sara

jag förstår Lisa ;)
men de såg lite skumma ut

2007-12-02 @ 23:17:02
URL: http://saruzmadduz.blogg.se
Postat av: Lisa

Jo, de var lite rosa... Men de smakade faktist gott! Så det så! :)

2007-12-03 @ 17:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0